17. november 2021

Kontekstuell valgseier

Av Birgitte Barkenæs,
Content and Communication Manager
Høyre med kontekstuelt annonsebudskap i forbindelse med fremleggelse av statsbudsjettet i 2019.
Bilde: Høyre med kontekstuelt annonsebudskap i forbindelse med fremleggelse av statsbudsjettet i 2019.
Rødt med kontekstuell annonsering under Stortingsvalget i 2021.
Bilde: Rødt med kontekstuell annonsering under Stortingsvalget i 2021.

“Vi valgte å flytte mye annonsebudsjettet vekk fra Facebook og over på ads på norske nettaviser via Kobler. Jeg tror flere trygt kan slippe tak i ideen om at man må kaste penger inn i Facebook for å lykkes, når det finnes andre alternativer som er like brukervennlige og treffsikre. I tillegg beholder man annonsepengene innenlands. Slik jeg ser det er det ingen grunn til å fortsette med tung annonsering hos Facebook.”

Iver Johansen Aastebøl
Kommunikasjonsansvarlig i Rødt
AP kontekstuelt
Bilde: Valgets vinner - Jonas Gahr Støre og Arbeiderpartiet.
Ansatte portrett Josefine
Josefine Nordstrand Aamodt
Kjell Ove Flemmen 2021
Kjell Ove Flemmen