DCO ads eller Dynamic Creative optimization ads, som er det korrekte navnet på annonser med et dynamisk innhold. DCO annonser er for de fleste ganske kjent og noe mange benytter seg av. Dessverre er ikke dette noe vi tilbyr i vår plattform, men det vi kan tilby, er god optimalisering av denne type annonser.
Mange benytter DCO annonser for å spare tid og ressurser på produksjon av bannere. For i løpet av noen få minutter, kan du endre både innhold og budskap. Ønsker du å hyppig endre innholdet i annonsene dine basert på for eksempel ulike tider på døgnet eller ukedag, kan DCO annonser være en god løsning for deg. Da trenger du kun å gjøre endringen på original banneret, og på et blunk vil de andre bannerne endre seg i henhold til originalen.
Dynamiske banner kan altså redusere tiden det tar med å oppdatere bannere, men det løser ikke automatisk treffsikkerheten i å nå målgruppen på en trygg og god måte.
Slik når du målgruppen med Dynamic ads
Har du DCO bannere du ønsker å benytte kontekstuelt laster du de opp på samme måte som ordinære bannere. Deretter benytter du noen smarte grep i Content Target for best mulig optimalisering av kampanjer med DCO bannere.
La oss ta et eksempel!
Vi skal kjøre en kampanje som skal rette seg mot reiseentusiaster med fokus på Gol skianlegg. Start med å sette opp en Content Target med ordet “Reise” i boks 1 og “Gol” boks 2, deretter legger du inn “Hafjell”, “Kvitfell”, “Norefjell” og andre skianlegg som negative ord.
Trenger du hjelp til å se dine muligheter med kontekstuell annonsering? Ta kontakt med oss!
Trenger du
en hjelpende
hånd?
Ta kontakt med vårt Customer Success team!