Pacing betyr å fordele budsjettet på perioden som er satt for kampanjen. På den måten vil du få en jevnere fordeling av budsjettet ditt for hele perioden.
Når vi skal levere på relevans, byr vi på de mest relevante artiklene. Noen dager vil det være mange budforespørseler på høyrelevante artikler, mens andre dager vil det være lavere, om det er færre relevante artikler å by på. Kampanjen vil altså bruke mer i perioder med høy relevans, noe som vil føre til svingninger fra dag til dag. Systemet tar hensyn til både pacingen og relevans, og vil forsøke å finne en god balanse mellom disse.
Med “always on” vil systemet regulere budene dine, slik at du får mest ut av ditt budsjett. Vi byr høyere på de artiklene systemet anser som de mest relevante, og mindre på de som har lite relevans.
Mange er vant til å jobbe med en kampanje-tankegang når det kommer til kontekstuell annonsering. Det mange glemmer er at man kun får synlighet med sine annonser når noen leser innholdet om det man ønsker å annonsere på. Dette er grunnen til at flere burde tenke mer "always on"-kampanjer.
Målet burde være å tilby ønsket synlighet, fremfor det mange opplever som forstyrrende reklame.
"Always on" er en tilnærming til markedsføring som innebærer å lage evig aktuelt innhold som har en reel relevans for kundene dine.
Hvis du for eksempel er en annonsør innen barne-forsikring og annonserer på alt innhold om barneforsikring, er ikke dette et tema som mediene skriver mye om. Men når artikkelen først kommer, vil kampanjene bruke mer penger i de periodene. Dette gjør at synligheten du får er relevant og du treffer riktig målgruppe, samtidig som at det vil lønne seg med kampanjer over lengre tid.
Vi matcher annonser til
rett kontekst
Fikk du ikke svar på det du lurte på og trenger en hjelpende hånd? Kontakt vårt Customer Success-team!