Kjære alle!
De siste månedene har vårt teknologi-team jobbet på spreng med oppgraderingen av Kobler-plattformen. Med den lynraske utviklingen innen teknologi, er det viktig for oss å holde oss oppdaterte, slik at vi hele tiden sørger for å ha den beste teknologien i vår plattform.
Våre største drivere for dette prosjektet var å oppgradere utdatert teknologi (Angular 1.0 og JavaScript), og forenkle system-arkitekturen, for å svare bedre på kundens behov i tide.
Med den nye webstakken bruker vi industristandard rammeverk som React og TypeScript, og balanserer ny kode opp mot robusthet og et akseptabelt nivå av teknisk gjeld. Det er mye sannhet i det 40 år gamle KISS-prinsippet (Keep It Simple, Stupid). Som følge av denne endringen vil det fremover ta betydelig kortere tid å innlemme nye markedsbehov i plattformen.
Som to av våre webutviklere, Thomas og Kristian, beskrev utviklingsprosessen, så har dette vært som å bytte motor og lakkere bilen samtidig som man kjører. Med andre ord, en komplisert, men ikke minst spennende prosess!
“Som å bytte motor og lakkere bilen samtidig som man kjører!”
Johannes er den viktigste designorienterte webutvikleren bak transformasjonen av plattformen, og som brenner for å skape de beste brukeropplevelsene for kunden. Han mener følgende endringer er spesielt verdt å fremheve:
“Samlet sett er responstiden mye raskere. Presentasjon av ny informasjon tar knapt et sekund, og oppdatering av store mengder data som bud eller plasseringer er redusert med hele 90%.
Ved målretting, har vi nå satt inn to søkefelt, som er det viktigste grepet du kan bruke for å raskt kunne målrette din annonse. Du kan nå også enkelt fjerne “content targets” som ikke er knyttet til en kampanje.
Under fanen “Campaign” får du et helt nytt design som presenterer grafer og tall på en mer brukervennlig og visuell måte. I “AdGroup” vil du finne en ny søk-funksjon som lar deg velge “content target” og “creatives” i ett og samme skjermbilde. Sist men ikke minst, så har vi forbedret alle våre hjelpetekster.”
Kontinuerlig arbeid og utvikling
Arbeidet vårt stopper ikke her. Vi jobber kontinuerlig med utviklingen og oppgraderingen av plattformen. Gjennom hele året vil du kunne se og oppleve flere endringer. Først ut er ytterligere forbedring av “Content Target” og kampanje budsjettprediksjon. Et annet område er oppgradering av designet for å gjøre kundereisen bedre. Og sist, men ikke minst at plattformen har en bedre organisering av kontoer, annonsører og kampanjer ift. hvordan kundene våre jobber.
Målet er å kontinuerlig forbedre plattformen slik at det blir enklere og raskere for deg å annonsere kontekstuelt på tvers av de mer enn 100 mediene vi i dag har knyttet til oss i Sverige og Norge.
I vår neste teknologiske bloggposter skal vi dykke videre inn i hvordan vi jobber med forbedringer innenfor domener som analyse, maskinlæring, budgivning og skalerbare systemer.
Vi håper du likte vår aller første teknologipost! Er det noe du lurer på eller har ønsker om at vi tar opp i en kommende bloggpost, eller kanskje du ønsker en prat for å utveksle synspunkter på hvordan dere og vi møter endringen i bransjen, så ta kontakt med meg!
Kobler matcher
innhold med budskap
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring? Ta kontakt med oss!
- COO Publisher partnership
- karim@kobler.no
- +47 992 71 034