Utforsk kreativiteten
Vi blir alle påvirket av det vi ser og hører i større eller mindre grad. Noen ganger fanger det oppmerksomheten vår såpass at vi stopper opp, andre ganger suser vi bare forbi. Vi scroller lynraskt gjennom dagen - faktisk scrolller vi i gjennomsnitt 90 meter hver eneste dag! For at noen skal stoppe opp å se din annonse, må du gi de en god grunn og det må skje umiddelbart!
Det er her det visuelle spiller en stor og viktig rolle. Det gjelder å slippe kreativiteten løs - sky is the limit!
Uansett om du er den kreative typen eller du får hjelp, så er den visuelle fasen en du ikke bør ta så lett på. Faktisk så viser det seg at:
90% av alt det hjernen vår prosesserer er visuelt
65% av oss lærer raskere om noe presenteres visuelt
Vi prosesserer visuell informasjon 60.000 ganger raskere enn tekst
Dette viser hvorfor visuelle elementer i annonser kan ha en enorm stor betydning for om du blir husket eller ikke. Bruk det visuelle til å fange brukerens oppmerksomhet og skap en god opplevelse som gjør at din merkevare blir husket!
Fang oppmerksomheten umiddelbart
Visuelle elementer er så mye mer enn bare bilder, utforsk gjerne hele spekteret og se hva som fungerer best for din merkevare. Kan det være at en video vil kunne egne seg bedre enn et bilde og hva med musikk? Forskning viser at mennesker responderer lynraskt på lyd og bevegelse. Da er det ingen overraskelse at video i banner har dokumentert skyhøy synlighet.
Verdt å merke seg er at det altfor ofte produseres videoer som ikke gir mening uten lyd. Husk at ikke alle har lyd når de surfer. Sørg derfor for å designe en god brukeropplevelse både med og uten lyd. I tillegg må du ha en tydelig avsender og et budskap som ikke drukner i altfor mye informasjon.
Kreativitet i rett kontekst
En flott kreativ annonse, enten det er video eller stillbilde, vil bare forbli en flott annonse om den ikke plasseres i rett kontekst. En flott annonse fortjener å skinne på førsteplassen!!
Med det mener vi en plassering hvor annonsen er godt synlig, oppleves verdifull og gir en god opplevelse for mottaker. En annonse som er med på å løfte en artikkel fordi de utfyller hverandre, vil oppleves både høyrelevant og mer troverdig uten å virke påtrengende eller støyende.
Undersøkelse gjennomført av YouGov viser at:
Annonser plassert i kontekst øker synligheten med hele 45%
24% fler opplever kontekstuelle annonser mer troverdig
25% fler ønsker mer informasjon
21% blir mer positive til annonsøren
Effekten øker i takt med relevansen, jo mer relevant artikkelen er, jo høyere blir effekten.
Med andre ord, en annonse plassert kontekstuelt på artikkel med høy relevans, vil kunne sikre deg en velfortjent førsteplass!
Sjekk ut sesongens smarteste tips til plassering av dine annonser!
Vit dine plasseringer - vit hva du betaler!
Kobler-plattformen er markedets eneste kjøpsplattform (DSP) som er 100% transparent. Det betyr at du har full kontroll på alle ledd i hele din kampanje. Ingen skjulte kostnader, ingen skjulte plasseringer. Du vet nøyaktig hva som skjer til enhver tid. Denne sikkerheten er noe du ikke får med tradisjonell programmatisk gjennom andre DSP-plattformer. Der vet du ikke med sikkerhet hva som skjer med annonsene dine eller hvor de faktisk treffer. Hvordan kan du da rapportere på 100% av kampanjen?
Med Kobler-plattformen vil du kunne rapportere 100% på hele kampanjen. For å gjøre det enkelt for deg, sender vi hver mandag ut en kortfattet rapport med høydepunktene fra sist uke. Her får du skjermdumper av kampanjens beste annonseplasseringer, i tillegg til viktige nøkkeltall. Du kan selvsagt hente ut alle tall selv, enten direkte i plattformen eller med en enkel API integrasjon i ditt foretrukne rapporteringsverktøy.
Kort oppsummert:
Kreativitet + kontekstuelt = maks effekt!
Ønsker du å vite mer om kontekstuell annonsering?
Kontakt oss!
Vi matcher annonser til
rett kontekst
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring? Ta kontakt med en av våre rådgivere.
- Senior Advisor
- livjorunn@kobler.no
- +47 982 03 172