Tenk utenfor boksen og vinn de beste plasseringene
Vi tenker ofte tradisjonelt når det kommer til plassering av annonser. Kontekstuell markedsføring derimot gir deg et enormt mulighetsrom om du bare ser forbi det åpenbare. Vi forteller deg hvordan!
Vi går mot lysere tider, bokstavelig talt. Det er lettelser på restriksjoner, vinterferie og påsken som er rett rundt hjørnet. Nå er det gode muligheter til å kaste seg på bølgen av optimisme og la annonsene spille med på alt vi gleder oss til! Som på nyhetssaker om gjenåpning, sosiale arrangementer, reiseliv og gjensynsglede.
I Kobler snakker vi ofte om det å være i relevant kontekst, men kontekst behøver ikke alltid være relevant for produktet i seg selv for å være effektiv og treffende.
En annonse for sko kan passe vel så godt inn i en reiselivsartikkel, som annonser for flybilletter gjør, dersom budskapet er tilpasset det miljøet det vises i.
Gjennom å bruke nyhetsbildet aktivt i annonseutformingen, kan du oppnå plasseringer som skiller seg ut. En annonse for sminke kan for eksempel passe utmerket til en artikkel om en kommende konsert eller en artikkel om restriksjonslettelser. Nå er det på tide å fikse seg opp til fest!
Ved å tenke utenfor boksen, kan du skape begeistring, positive følelser og assosiasjoner knyttet til merkevaren.
Ønsker du å vite mer om hvordan du kan få mest mulig ut av din kontekstuelle kampanje?
Vi matcher annonser til
rett kontekst
Trenger du hjelp til å finne den perfekte konteksten for din kampanje? Nøl ikke med å ta kontakt!