Med sin gjennomtenkte og kreative kampanjeplanlegging, har Høyre sørget for å nå målgruppen med høy presisjon i sin annonsering.
Ved å tenke kontekstuelt har de ikke bare tatt eierskap for sine hjertesaker, de har også vært lynraske med å respondere når partiet kritiseres i media. Ved å både tenke på sine trofaste velgere, i tillegg til kritikerne, når de bredt ut, samtidig som de sikter seg inn og treffer utrolig godt med sine budskap!
Det er ikke alltid like lett å skille partiene fra hverandre. For hvem støtter hva? Og hva er egentlig hjertesakene? Noen saker er helt tydelig, andre langt derifra. Det er nettopp derfor det er så viktig å være konkret i sin kommunikasjon, så folk forstår og ikke minst blir påmint så de husker. Men det kreves mer enn å bare være konkret, det gjelder å tenke kreativt og ikke minst smart!
Det er her Høyre virkelig gjort det bra! De har sørget for å være tilstede på “godt og vondt”! Da nyhetsbilde snakket om saker som eiendomsskatt, skolevalg og eldreomsorgen, så var de tilstede med sitt enkle, men tydelige budskap; “Høyresiden = bestemme selv, Venstresiden = bestemme for deg” Dette var temaer de ønsket å eie på en positiv måte, noe de med sitt tydelige budskap klarte med glans!
Ved å være på nyhetsartikler når det skrives om deres hjertesaker, får de automatisk en forsterkning av sitt budskapet. Når en annonse knyttes tett mot en artikkel, vil annonsen gli i ett med den og på den måten vil mottaker automatisk assosiere de to. Kontekstuell annonsering er en perfekt måte å skape et sterkere bånd til ønsket tema.
“”
Å ta eierskap til de sakene du ønsker å relateres med er viktig, men det kan også være smart å være klar og til stede for å svare opp når kritikken kommer. Dette var noe Høyre virkelig tok på alvor under fremlegging av sist statsbudsjett. De visste det ville komme kritiske nyhetsartikler, de forberedte seg godt, spisset budskapene og valgte å møte med motsvar på kritikken med smart kontekstuell annonsering.
Ved å spisse budskapene inn på de ulike temaene i artiklene, når de målgruppen med høy presisjon. En proaktiv og ikke minst intelligent måte å annonsere på som igjen blir svært relevant for leseren!
Det enkle budskapet deres ble utrolig kraftfullt og ikke minst verdifullt når de kunne svare på enhver kritikk som kom. De traff ikke bare den delen av målgruppen deres som allerede var deres trofaste tilhengere ved å trygge med sine svar, men også kritikerne ved å gi de et motsvar på tiltalen.
Med kontekstuell annonsering, tar du ikke bare eierskap med din tilstedeværelse, du bygger også opp under med troverdighet og tillit.
Dette er noe Høyre virkelig tar på alvor. Gjentatte ganger har de benyttet seg av kontekstuell annonsering via Kobler, nettopp fordi de ser verdien av å plassere sitt budskap i relevant setting for å kunne nå målgruppen der de er, i rett modus.
Lyst til å høre om hvordan du kan komme i gang med kontekstuell annonsering?
Kobler matcher
budskap med innhold
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring? Ta kontakt med en av våre rådgivere.
- Head of Partnership
- kjellove@kobler.no
- +47 930 30 369