Da Hydro ble hacket, kastet If seg rundt og utnyttet nyhetsbildet. Slik fikk de maks uttelling av sin annonsering.
Ingen tvil om at det i 2019 skapte stor allmenn interesse da Hydro ble utsatt for et cyberangrep. Det ble skrevet og lest mye om denne saken, noe som ga If en unik mulighet til å promotere sitt datakriminalitet-forsikringsprodukt.
De hadde fra tidligere jobbet mye med innholdsproduksjonen av produktet i egne kanaler. Innholdet rettet seg spesielt mot bedriftsledere innen IT-sikkerhet og datakriminalitet. Da angrepet var et faktum, tok If i bruk kontekstuell annonsering for å kunne nå en bredere andel av sin målgruppe, og da spesielt de som ikke allerede var egne kunder.
“Nettrafikken til våre sider om IT-sikkerhet og datakriminalitet økte med 980% fra den ene dagen til den andre. Hovedandelen av den økte trafikken kom fra den kontekstuelle annonseringen. Vi så også at lesetiden økte betraktelig med 445%.”
Ved å benytte kontekstuell annonsering, ble annonsen deres løftet frem i samme sekund som det ble skrevet om temaet. På den måten var If umiddelbart klar med høyaktuelt innhold til svært relevant artikkel. Kampanjen bidro ikke bare til enorme trafikk og lesertall, de oppsiktsvekkende resultatene fikk også sin egen nyhetsartikkel på E24!
Lyst til å høre om hvordan du kan komme i gang med kontekstuell annonsering?
Vi matcher annonser til
rett kontekst
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring? Ta kontakt med en av våre rådgivere.
- Nordic Key Account Manager
- josefine@kobler.no
- +47 934 56 430