Start med Content Target
For å lykkes med kontekstuell annonsering i Kobler-plattformen, er det viktig å fokusere på en god Content Target. Det er her selve nøkkelen til suksess ligger! Content Target består av nøkkelord du velger basert på hvilke type artikler du ønsker å treffe. Begynn derfor alltid en kampanje med å opprette Content Target.
Slik lager du gode Content Target
Et godt utvalg av relevante nøkkelord, gir deg best mulig Content Target. Tenk gjerne utenfor boksen når du lager nøkkelord. Står du fast eller trenger litt ekstra hjelp, kan du trykke på «Expand suggestions». Da vil systemet foreslå en rekke relaterte nøkkelord som du kan velge å supplere med.
Øk treffsikkerheten
Tidligere var kun en av ordboksene synlig og du måtte selv aktivt velge ordboks nummer to. I vår nyeste oppgradering av plattformen har vi valgt å legge to av ordboksene synlige. Det er nemlig kombinasjonen av nøkkelordene i de to boksene som øker treffsikkerheten og kvaliteten på kampanjene din. Velger du kun å benytte den ene boksen, vil du kunne nå et bredere utvalg, men da risikerer du også å få mer upresise treff.
Når du fyller begge boksene med relevante ord, forteller du systemet at den skal vise treff med en kombinasjon av minimum ett ord fra boks 1 og minimum ett ord fra boks 2.
Som hjelp til bruk av boksene, kan du tenke deg at du kombinerer et "kjerneord" i boks 1, med et "kontekstord" i boks 2. Bildeeksemplet over viser denne kombinasjonen og vil gi deg en Content Target som treffer på artikler som omhandler ferie i Norge.
Mer om kontekstuell markedsføring.
Ønsker du flere tips og råd om hvordan du kan optimalisere din kampanje?
Kobler matcher
innhold med budskap
Trenger en hjelpende hånd? Kontakt vårt Customer Success-team!