Slik setter du opp Content Target
For at din kampanje skal lykkes, er det viktig at du treffer godt med nøkkelordene du velger i Content Target. I denne artikkelen skal vi se nærmere på hvordan du kan få en kampanje som leverer maksimalt ved å tenke litt annerledes og litt bredere.
Tenk utenfor boksen
Det som er viktig når du velger nøkkelordene i Content Target, er at du tenker bredt! Så dersom du skal sette opp en kampanje for nye vintersko, skal du ikke bare tenke “sko, vintersko, mann, kvinne, barn”. Tenk også vinter, kulde, glatt is, fjellet, juleferie, julepresang, vinterferie, vonde ben osv.
Noen ganger er det vanskelig å tenke bredt, derfor vil systemet automatisk gi deg forslag basert på de ordene du velger. Systemet bugner av forslag, så trenger du flere, trykker du bare på “refresh suggestions”.
Ønsker du å spisse treffene dine bedre, kan du legge til en ekstra ordboks. Da forteller du systemet at den skal vise treff med en kombinasjon av minimum ett ord fra boks 1 og minimum ett ord fra boks 2.
Dersom det er spesifikke ord du ikke ønsker å relatere din annonse til foruten generelle sensitive artikler, kan du legge disse inn i boksen “None of these words or phrases”
Analyser og optimaliser
Når du er fornøyd med de ordene du har satt opp, er det tid for å sjekke treffsikkerheten og ikke minst volumet. For selv om nøkkelordene er spisset, er det også viktig at du når et visst volum i antall publiserte artikler.
Dette kan du enkelt sjekke i Kobler-plattformen ved å scrolle deg ned på siden til grafen og kakediagrammet. Her finner du informasjon om hvilke medier, antall og hvilke artikler som inneholder dine valgte nøkkelord 12 mnd tilbake i tid.
Verktøyet er også fint å bruke for å finne ut av hva som trender i nyhetsbilde ulike tider av året.
I tillegg til grafen, bør du også være nøye med å sjekke historikken til publiserte artikler. Oversikten viser historikken av de siste 12 måneders publiserte artikler hvor dine nøkkelord er brukt. Også denne oversikten gir deg innblikk i om det er skrevet tilstrekkelig om emnet du har valgt.
Ved å aktivt bruke de visuelle analyseverktøyene, kan du enkelt justere dine nøkkelord, oppdatere siden og igjen sjekke endringer i både grafen og publiserte artikler.
Det er viktig at du bruker verktøyene til justering av din Content Target for å oppnå best mulig resultat av kampanjen.
Ta gjerne en titt på våre hjelpevideoer og få en steg for steg guide.
Ett tema – utallige muligheter
Tenk bare hvor mange ulike temaer som kan knyttes mot et boligkjøp. Det er ikke bare selve huset du kjøper, du skal kanskje også pusse opp og trenger maling, materialer, kanskje til og med håndverker og en interiørkonsulent som kan skape ditt nye drømmehjem. Ofte trenger man møbler og kjøkkenartikler som kjøleskap, komfyr, kaffetrakter og andre nødvendige husholdningsartikler. Hva med noen planter for et bedre inneklima? En boligalarm kan være smart, alt av brannvern, forsikringer og selvsagt et bra lån! Du ønsker garantert tilgang til en nettleverandør med ulike strømmetjenester, så familien kan nyte en god film i den nye sofaen. Hvem skal levere strøm og varme? Kanskje du ønsker en peis eller hva med en varmepumpe…
Dette er bare et lite utdrag av hva som hører sammen med et boligkjøp og som du forstår er mulighetene rett og slett enorme!
Så slipp kreativiteten løs og ha det gøy mens du tenker fritt og bredt! Det er da du får ditt beste resultat. Bruk tipsene ovenfor og la systemet hjelpe deg med ideer til nøkkelord og analyse.
Står du fast, så ring oss! Vi hjelper deg gjerne.
Kobler matcher mennesker og budskap
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring? Ta kontakt med en av våre rådgivere.
- Head of Partnership
- kjellove@kobler.no
- +47 930 30 369