Kundecaser – bli inspirert

Vi har samlet noen av de beste annonseplasseringene til inspirasjon.

Ved å tenke kontekstuelt, kan du plassere annonser og reklame på en slik måte at at glir i ett med det redaksjonelle innholdet. På den måten vil annonsen ikke bare oppleves relevant, den er også med på å bygge troverdighet og en sterk merkevare.

Kåret til månedens beste annonser

Hver måned kårer vi de beste annonsene for perioden.
Kanskje det blir din annonse neste måned?

Her ser du vinnerne for august! Vi håper du blir inspirert 🙂

Eksempel på kontekstuell annonsering fra OFG

Opplysningskontoret for frukt og grønt

En herlig og treffsikker annonse fra Opplysningskontoret for Frukt & Grønt. Klikk på bilde for å se annonsen i sin geniale kontekstuelle setting.

Eksempel på kontekstuell annonsering fra ALFA

ALFA

ALFA treffer målgruppen perfekt med sin annonse. Klikk på bilde for å se hvordan annonsen glir i ett med artikkelen.

Eksempel på kontekstuell annonsering fra Coop kaffe

Coop kaffe

Coop kaffe treffer utrolig godt med sin kommunikasjon om at alle samtaler kan bli en god samtale så lenge man har god kaffe! Klikk på bilde å se hvor bra denne reklamen står til den redaksjonelle artikkelen.

Her ser du flere eksempler på tidligere gode kontekstuelle annonseringer

Norwegian annonserer kontekstuelt

Norwegian

Norwegian benyttet seg av kontekstuell annonsering da de reklamerte for reiser for å se Premier league. Klikk på bilde for å se hvordan de løste sin annonsering på en utrolig treffsikker måte.

Big One annonserer kontekstuelt

Big One

Big One treffer blink med sitt spissede budskap direkte inn på denne artikkel. Genial og morsom! Klikk på bilde og se annonsen i sin redaksjonelle kontekst.

Musti annonserer kontekstuelt

Musti

Her treffer hundebutikken blink med sin målgruppe ved å nettopp annonsere for gratis kloklipp i en artikkel om hunder. Klikk på bilde å se annonsen i sin perfekte kontekstuelle setting.

Obs annonserer kontekstuelt

Skolestart – Obs

12 ting barna trenger til skolestart. Kontekstuelt plassert annonse for Coop OBS med skolesekk.

Høyre annonserer kontekstuelt

Høyre

Høyre kommuniserer sitt budskap i den saken leseren er opptatt av. Kontekstuelt blir tydelig.

Fabel annonserer kontekstuelt

Fabel

Fabel treffer blink med sin målgruppe ved å knytte sin annonse opp mot en artikkel om Jo Nesbø. Klikk på bilde å se annonsen i sin kontekstuelle kontekst.

Kundenes egne erfaringer med Kobler og kontekstuell annonsering

Utnytte nyhetsbilde når konkurrenter blir avslørt.

Homely ville med markedets rimeligste og ærligste boligalarm annonsere på alle saker som omhandlet avsløringen av samarbeid mellom Verisure og Sector Alarm.

Kampanjen ga 600% høyere konvertering enn normalt. Les mer hos NXT/A2N.

Da nyhetssaken kom ut var Kobler et klart og smart valg for å distribuere et enkelt og tydelig budskap for vår kunde Homely, en utfordrer til det etablerte boligalarm-markedet. Resultatene har vært helt fantastiske, og helt klart noe vi vil benytte igjen.

Greger Flak, strategisk rådgiver og partner i NXT/A2N Reklame & Digitalbyrå.

Utnytte nyhetsbilde når konkurrenter blir avslørt.

Homely ville med markedets rimeligste og ærligste boligalarm annonsere på alle saker som omhandlet avsløringen av samarbeid mellom Verisure og Sector Alarm.

Kampanjen ga 600% høyere konvertering enn normalt. Les mer hos NXT/A2N.

Da nyhetssaken kom ut var Kobler et klart og smart valg for å distribuere et enkelt og tydelig budskap for vår kunde Homely, en utfordrer til det etablerte boligalarm-markedet. Resultatene har vært helt fantastiske, og helt klart noe vi vil benytte igjen.

Greger Flak, strategisk rådgiver og partner i NXT/A2N Reklame & Digitalbyrå.

Hackerangrepet mot Hydro

Da Hydro ble utsatt for et cyberangrep var det av allmenn interesse. Det ble skrevet og lest mye om saken. If ønsket å plassere annonser for deres datakriminalitetsforsikring på alle nyhetsartikler som ble lest om at Hydro var utsatt for cyberangrep, ved å bruke Kobler.

Vi har jobbet mye med å lage godt innhold om ulike tema som er relevante for bedriftsledere, blant annet IT-sikkerhet og datakriminalitet. Dette ligger allerede tilgjengelig på nettsidene våre, men den kontekstuelle annonseringen gjør at dette innholdet løftes fram i samme sekund som mediene begynner å skrive om temaet. Når det skrives mye om en sak, som for eksempel et cyberangrep, kan vi være på ballen med høyaktuelt innhold med én gang. Nettrafikken til våre sider om IT-sikkerhet og datakriminalitet økte med 980 prosent fra den ene dagen til den andre. Hovedandelen av den økte trafikken kom fra den kontekstuelle annonseringen. Vi så også at lesetiden økte betraktelig – med 445 prosent.

Mona Hørtun, markedssjef If

Hackerangrepet mot Hydro

Da Hydro ble utsatt for et cyberangrep var det av allmenn interesse. Det ble skrevet og lest mye om saken. If ønsket å plassere annonser for deres datakriminalitetsforsikring på alle nyhetsartikler som ble lest om at Hydro var utsatt for cyberangrep, ved å bruke Kobler.

Vi har jobbet mye med å lage godt innhold om ulike tema som er relevante for bedriftsledere, blant annet IT-sikkerhet og datakriminalitet. Dette ligger allerede tilgjengelig på nettsidene våre, men den kontekstuelle annonseringen gjør at dette innholdet løftes fram i samme sekund som mediene begynner å skrive om temaet. Når det skrives mye om en sak, som for eksempel et cyberangrep, kan vi være på ballen med høyaktuelt innhold med én gang. Nettrafikken til våre sider om IT-sikkerhet og datakriminalitet økte med 980 prosent fra den ene dagen til den andre. Hovedandelen av den økte trafikken kom fra den kontekstuelle annonseringen. Vi så også at lesetiden økte betraktelig – med 445 prosent.

Mona Hørtun, markedssjef If

Holdningsendring og kunnskapsbygging om miljøsaken

Infinitum Movement er en reklamekampanje for panting og alle de andre tingene som man selv kan gjøre for å bidra til et mer miljøvennlig samfunn. Formålet er å formidle kunnskap og inspirasjon som fører til at flest mulig forstår at vi aldri må kaste en brukt flaske eller boks i søpla, men alltid sørge for at de havner i verdens mest effektive pantesystem for resirkulering av drikkevareemballasje.

Kobler ble brukt til å plassere reklame på artikler som omhandler plast i havet, elbil og CO2 og overforbruk ved salg i butikker.

Holdningsendring og kunnskapsbygging om miljøsaken

Infinitum Movement er en reklamekampanje for panting og alle de andre tingene som man selv kan gjøre for å bidra til et mer miljøvennlig samfunn. Formålet er å formidle kunnskap og inspirasjon som fører til at flest mulig forstår at vi aldri må kaste en brukt flaske eller boks i søpla, men alltid sørge for at de havner i verdens mest effektive pantesystem for resirkulering av drikkevareemballasje.

Kobler ble brukt til å plassere reklame på artikler som omhandler plast i havet, elbil og CO2 og overforbruk ved salg i butikker.

Kom i gang