Skolestart

12 ting barna trenger til skolestart. Kontekstuelt plassert annonse for Coop OBS med skolesekk.

Her kan du møte spillerne

Norwegian annonse opplev Premier League live. Rett kontekst løfter reklamebudskapet.

Hva skal du stemme?

Høyre kommuniserer sitt budskap i den saken leseren er opptatt av. Kontekstuelt blir tydelig.

Kun  9% tror på Solskjær

BigOne utformer budskapet, og relevant i konteksten om en norsk fotballtrener.

Siste sesong av Game of Trones

Nordea «winter is coming»

Hvordan få TV på hytta?

Riks TV slik får du TV på hytta. Mye enklere enn du tror. I kontekst.

Utnytte nyhetsbilde når konkurrenter blir avslørt.

Homely ville med markedets rimeligste og ærligste boligalarm annonsere på alle saker som omhandlet avsløringen av samarbeid mellom Verisure og Sector Alarm.

Kampanjen ga 600% høyere konvertering enn normalt. Les mer hos NXT/A2N.

Da nyhetssaken kom ut var Kobler et klart og smart valg for å distribuere et enkelt og tydelig budskap for vår kunde Homely, en utfordrer til det etablerte boligalarm-markedet. Resultatene har vært helt fantastiske, og helt klart noe vi vil benytte igjen.

Greger Flak, strategisk rådgiver og partner i NXT/A2N Reklame & Digitalbyrå.

Utnytte nyhetsbilde når konkurrenter blir avslørt.

Homely ville med markedets rimeligste og ærligste boligalarm annonsere på alle saker som omhandlet avsløringen av samarbeid mellom Verisure og Sector Alarm.

Kampanjen ga 600% høyere konvertering enn normalt. Les mer hos NXT/A2N.

Da nyhetssaken kom ut var Kobler et klart og smart valg for å distribuere et enkelt og tydelig budskap for vår kunde Homely, en utfordrer til det etablerte boligalarm-markedet. Resultatene har vært helt fantastiske, og helt klart noe vi vil benytte igjen.

Greger Flak, strategisk rådgiver og partner i NXT/A2N Reklame & Digitalbyrå.

Hackerangrepet mot Hydro

Da Hydro ble utsatt for et cyberangrep var det av allmenn interesse. Det ble skrevet og lest mye om saken. If ønsket å plassere annonser for deres datakriminalitetsforsikring på alle nyhetsartikler som ble lest om at Hydro var utsatt for cyberangrep, ved å bruke Kobler.

Vi har jobbet mye med å lage godt innhold om ulike tema som er relevante for bedriftsledere, blant annet IT-sikkerhet og datakriminalitet. Dette ligger allerede tilgjengelig på nettsidene våre, men den kontekstuelle annonseringen gjør at dette innholdet løftes fram i samme sekund som mediene begynner å skrive om temaet. Når det skrives mye om en sak, som for eksempel et cyberangrep, kan vi være på ballen med høyaktuelt innhold med én gang. Nettrafikken til våre sider om IT-sikkerhet og datakriminalitet økte med 980 prosent fra den ene dagen til den andre. Hovedandelen av den økte trafikken kom fra den kontekstuelle annonseringen. Vi så også at lesetiden økte betraktelig – med 445 prosent.

Mona Hørtun, markedssjef If

Hackerangrepet mot Hydro

Da Hydro ble utsatt for et cyberangrep var det av allmenn interesse. Det ble skrevet og lest mye om saken. If ønsket å plassere annonser for deres datakriminalitetsforsikring på alle nyhetsartikler som ble lest om at Hydro var utsatt for cyberangrep, ved å bruke Kobler.

Vi har jobbet mye med å lage godt innhold om ulike tema som er relevante for bedriftsledere, blant annet IT-sikkerhet og datakriminalitet. Dette ligger allerede tilgjengelig på nettsidene våre, men den kontekstuelle annonseringen gjør at dette innholdet løftes fram i samme sekund som mediene begynner å skrive om temaet. Når det skrives mye om en sak, som for eksempel et cyberangrep, kan vi være på ballen med høyaktuelt innhold med én gang. Nettrafikken til våre sider om IT-sikkerhet og datakriminalitet økte med 980 prosent fra den ene dagen til den andre. Hovedandelen av den økte trafikken kom fra den kontekstuelle annonseringen. Vi så også at lesetiden økte betraktelig – med 445 prosent.

Mona Hørtun, markedssjef If

Holdningsendring og kunnskapsbygging om miljøsaken

Infinitum Movement er en reklamekampanje for panting og alle de andre tingene som man selv kan gjøre for å bidra til et mer miljøvennlig samfunn. Formålet er å formidle kunnskap og inspirasjon som fører til at flest mulig forstår at vi aldri må kaste en brukt flaske eller boks i søpla, men alltid sørge for at de havner i verdens mest effektive pantesystem for resirkulering av drikkevareemballasje.

Kobler ble brukt til å plassere reklame på artikler som omhandler plast i havet, elbil og CO2 og overforbruk ved salg i butikker.

Holdningsendring og kunnskapsbygging om miljøsaken

Infinitum Movement er en reklamekampanje for panting og alle de andre tingene som man selv kan gjøre for å bidra til et mer miljøvennlig samfunn. Formålet er å formidle kunnskap og inspirasjon som fører til at flest mulig forstår at vi aldri må kaste en brukt flaske eller boks i søpla, men alltid sørge for at de havner i verdens mest effektive pantesystem for resirkulering av drikkevareemballasje.

Kobler ble brukt til å plassere reklame på artikler som omhandler plast i havet, elbil og CO2 og overforbruk ved salg i butikker.

Kom i gang