SOS-barnebyer utnyttet nyhetsbildet ved å skape oppmerksomhet rundt saker av den katastrofale brannen i Moria-leieren. Ved hjelp av kontekstuell annonsering, var de synlig på alle saker rundt tema i løpet av kort tid. For tusenvis av barn som nok en gang må flykte for livet, er målet deres at det norske folk skal donere en pengesum i støtte til deres hjelpearbeid.
Dette viser muligheten kontekstuell annonsering gir ved å kunne bruke nyhetsbildet, å lage svært relevante annonser hvor budskapet rettes etter innholdet man vises på. Det gjør at annonsen skiller seg mer ut enn «vanlig» display annonsering.
Mobillansering løfter frem Telia-annonse
Det finnes utallige måter å utnytte dagens nyhetsbilde med kontekstuell annonsering. Ved hjelp av søketermer eller nøkkelord kan vi spesifisere hvilke artikler vi ønsker at annonsen skal bli synlig. Et godt eksempel på dette var under lanseringen av ny mobil fra Samsung. Telia målrettet deres salgsannonse direkte inn på artikler og omtaler om den nye mobilen.
Handlingen man gjør ved å være inne på en artikkel og lese en anmeldelse om en spesiell type mobil, er et større kjøpssignal enn data man har klart å fange opp på andre nettsteder. Som her, en mega relevant annonse som førte til mer trafikk inn til deres nettside. Som igjen fører til at Telia forhåpentligvis når deres mål og får kundene og leadsene de ønsker.
Lyst til å utforske dine muligheter med kontekstuell annonsering??
Kobler matcher mennesker og budskap
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring? Kontakt en av våre rådgivere.