Enda kan vi nyte varme dager, før temperaturen igjen synker mot kvelden. Jaktsesongen er allerede i gang og om knappe 2 uker er det klart for årets høstferie! Dette er mulighetenes tid, vi gjør oss klare for en ellevill annonse høst!
Tiden da høstferien betydde fri fra skolen for at ungene skulle dra ut på landet for å plukke poteter er for lengst forbi. Nå er høstferien for mange blitt et herlig avbrekk før vinteren setter inn for fullt. En “midt i mellom” tid som byr på store variasjoner og et bredt spekter av muligheter.
Dette er en tid du like gjerne kan oppleve deilige dager på sjøen, som å nyte høstens farger på fjellet. Eller hva med en hytte blant tretoppene, et telt midt i villmarken eller bare en tur i en klatrepark for hele familien? Hvorfor ikke unne seg litt luksus på et spa-hotell?
Mulighetene er mange for dette er tiden hvor absolutt alt kan passe!
Når spennet er stort, betyr det enorme muligheter for de aller fleste bransjer. Vi har samlet et lite knippe som vi håper vil inspirere deg til hvordan du kan utnytte denne tiden beste mulig. For når spennet er stort er også mulighetene mange.
Matvarebransjens eldorado
Det er ikke bare spennende turer vi kan glede oss til, høsten er også tiden for den matglade! Dette er tiden vi høster av alle de deilige delikatessene naturen har å by på. I tradisjonens tro er det ikke lenge før vi kan se frem til en haug av ulike nasjonale og internasjonale dager innen matindustrien. For om ikke lenge har vi både fårikålens festdag, kanelbollens dag, verdens skolemelkdag, den internasjonale vegetardagen, den norske epledagen, verdens eggdag, verdens brøddag, grøtdagen, ja, selv osten har sin egne offisielle dag og sist men ikke minst for å samle det hele har vi også en verdens matvaredag.
Her er det mye å se frem til! Både når det gjelder høstens deilige delikatesser, men ikke minst er dette en unik mulighet til å utnytte nyhetsbilde og på en kreativ og spennende måte.
Bama vet akkurat hvor de skal ta ut sine “agurknyheter” med målrettet kontekstuell annonsering.
Høstens miljø-høydepunkt
Det er ikke bare matvarebransjen som kan ta annonseringen til nye høyder denne høsten. 18. Oktober er det duket for årets tv-aksjon med WWF hvor årets tema er havplast. Et høyaktuelt og utrolig viktig tema det skrives mye om og hva betyr det? Jo, en unik anledning for enhver bedrift som ønsker å vise sin miljøprofil og øke sin synlighet. Her er det bare å kaste seg på høstens store miljøbølge!
Skap stemning, ute og inne
Denne årstiden innebærer også mye fokus på hagen og terrassen som skal ryddes og gjøres klar for vinteren. Uteplassene fylles opp med flotte planter som tåler kulden og vakre lyslykter som liver opp og skaper en god stemning og atmosfære om høsten.
Det er ikke bare uteplassen som skal rustes opp for vinteren. Den etterhvert kaldere tiden betyr også en utskiftning av hele garderoben! Ut skal sommerens pasteller og inn skal høsten lune genserer. For når høstmørke senker seg, finnes det ingenting bedre enn å krype opp i en stor deilig sofa med et mykt stor pledd, en deilig kopp kakao og med en spennende lydbok på øret mens du nyter varmen og flammene fra peisen omgitt av høstens koseligste lykter.
Dette er en høst full av muligheter! Trenger du noen gode ideer til hvordan du kan ta ut dine annonser på en god, gøyal og ikke minst smart kontekstuell måte?
Ta kontakt med oss! Det bugner av gode ideer blant våre flinke rådgivere 🙂
God annonse-høst!
Kobler matcher mennesker og budskap
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring? Kontakt en av våre rådgivere.
- Head of Partnership
- kjellove@kobler.no
- +47 930 30 369