Her finnes utallig kampanjer som QiCraft Technogym, If og Homely, for å nevne noen. Så har du alle de andre kampanjene som også skal dekke bredt. Trenger du egentlig en ekstra plattform i mediemiksen?
Rollen til kontekstuell annonsering i kampanjer med fokus på dekning
Med kontekstuell annonsering har du muligheten til å forsterke merkevaren og sette to streker under svaret til målgruppen. Vi sikter til den personen i vennegjengen som alltid blir spurt om råd før noen kjøper bil, eller den man alltid rådfører seg med før man setter sammen menyen til 40 års laget. Det er eksperten i vennegjengen, den som er mest interessert i de ulike temaene, det er overfor de du skal sette to streker under svaret! Dette er grunnen til at det er viktig for enhver kampanje å spisse seg inn og sikre at den bli lest og oppfattet av denne spesielle gruppen – nemlig ekspertene.
La oss ta et eksempel. Meny sin julemat kampanje bør treffe flest mulig nordmenn, men i tillegg trenger kampanjen å sikre at matentusiastene får det med seg. For det er nettopp matentusiastene som i neste middagsselskap har mest troverdighet når de forteller at de kommer til å bestille juleribba fra Meny.
Ved å forsterke kampanjen med kontekstuell annonsering, sikrer du at disse kundene får budskapet ditt.
Taktisk kampanje som gir dobbelt så høy viewability
Kontekstuell annonsering bør være din aktiverings kanal nr. 1!
Når du annonserer kontekstuelt, vises annonsen kun i artikler og nært knyttet teksten slik at flere ser den.
Sammenlignet med adferdstyrt annonsering gir kontekstuell annonsering:
- 50% bedre viewbility
- Dobbelt så mange klikk på annonsen
- Dobbelt så mange sidevisninger
- 6X høyre konverterings prosent
- Halvering av bounce
Dette er grunnen til at alle dine taktiske kampanjer kan og burde forsterkes med kontekstuell annonsering.
Lyst til å utforske dine muligheter med kontekstuell annonsering?
Kobler matcher mennesker og budskap
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring? Kontakt en av våre rådgivere.