Kobler leverer kontekstuell kommunikasjon ved å knytte annonsebudskapet til redaksjonelt innhold. Våre roboter crawler så mye som 30 000 artikler i døgnet, noe som gjør at våre annonsører kan være synlige på en artikkel i løpet av få minutter etter at den er publisert.
Programmatisk i Kobler
Gjennom Kobler kan du kjøpe annonseplasseringer på trygge nettsider, med et enkelt system. Alt du trenger å vite er hvilken målgruppe du ønsker å nå og deretter tilpasse budskapet i annonsen etter det.
Fremfor å bestille et visst antall visninger hos mediet, vil kjøpet av annonsevisninger foregå gjennom en programmatisk prosess i vår plattform. Hvordan dette foregår kan være litt innviklet å sette seg inn i, men vi har gjort det enkelt og forklarer her det grunnleggende i prosessen i kun tre steg.
Hele prosessen - kort forklart
1. AdServer + DSP
Annonsøren trenger først og fremst en Ad Server hvor annonsene lastes opp. Videre bruker man en DSP (demand- side plattform) som i dette tilfellet er Kobler. Det er Kobler som gjør det mulig for annonsører å kjøpe annonsevisninger på tvers av annonsebørsene.
2. Sjekk av innhold
Når en artikkel blir vist til en leser, vil det gå en varsling til annonsebørsen og videre til Kobler og andre aktører om at man kan by på annonseplassene (budforespørsel). Når Kobler mottar varslingen, sjekkes innholdet i den publiserte artikkelen. Dersom vi ikke allerede er kjent med artikkelen, vil den lastes ned slik at vi kan by neste gang noen leser den.
Totalt tar hele prosessen, fra en artikkel blir publisert frem til budgivningen kan starte, kun et par minutter.
3. Budforespørsel
Deretter sjekker vi om det finnes annonser i vår base som passer til artikkelen slik at vi kan gi bud. I budprosessen gjøres et søk i vår database etter aktive kampanjer og nøkkelord (Content target), som passer innholdet i artikkelen.
Når koblingen er funnet, svarer vi på budforespørselen med følgende:
1. Hvilket materiell som ønskes vist
2. Hvor mye er vi villige til å betale for visningen
På denne måten sørger vi for at artikkelen som det bys på er mest mulig relevant for kampanjen.
Selve budforespørselen, fra vi mottar og til vi gir et bud, tar under 100 millisekunder.
Ønsker du å vite mer om kontekstuell markedsføring?
Vi matcher
annonser til
rett kontekst
Behøver du hjelp med kampanjen?
Ta gjerne kontakt med oss!