Kongen av Black Friday
Black friday – week – month… Uansett hva vi måtte kalle det, så starter det NÅ! I hele november koker nyhetsbildet over av “Black Friday”. Skal du være med, må du være rask. Vi forteller deg hvordan!
Året 2020 har bydd på mange utfordringer for de aller fleste av oss. Den har krevd at vi har endret måten vi jobber, lever og tenker på. Dette året har gitt oss mye på godt og vondt, men en ting er sikkert, de aller fleste av oss sitter med mer penger nå enn hva vi har gjort på lenge. Hvorfor? Jo, ettersom sommerferien til Gran Canaria og juleferien til Thailand gikk i vasken, er det plutselig en god slump med penger som kan brukes på noe helt annet.
Kjøpelystne nordmenn
Med en historisk lav rente og lovnad om vaksine mot juletider, ser vi nordmenn lyst på fremtiden. Pengene sitter løst og vi kjøper og investerer som aldri før. Det er ikke bare forbruksvarer vi bruker penger på, vi kaster oss bekymringsløst ut på boligmarkedet med priser som bare stiger og stiger. Et godt tegn for hele handelsstanden, når vi nå går inn i en tid som denne bransjen vanligvis nyter godt av.
Vær i forkant
I fjor ble det skrevet over 1290 artikler om Black Friday og hver av disse artiklene ble lest over 11 200 000 ganger! I Kobler-plattformen vil du til enhver tid få full oversikt over alt som trender i nyhetsbildet gjennom hele året. Ved å legge inn ulike temaer/nøkkelord, vil du enkelt kunne se volumet til de aktuelle sakene i nyhetsbildet og på hvilken tid av året de er mest aktuelle.
Et nødvendig verktøy for alle som ønsker å holde seg oppdatert! Ikke minst er dette et nyttig verktøy som gjør at du kan være i forkant og godt forberedt når du fastsetter publiseringsplanen.
Kom igang med Content Target/nøkkelord i Kobler-platformen.
Som grafen nedenfor viser, så snakkes det om Black Friday gjennom hele året, men tema har en sterk økning fra midten av september med tydelige peek i slutten november. Med så store volum av aktuelle artikler, er det ingen tvil om at kontekstuell annonsering er et sikkert valg opp mot Black Friday.
Her er et lite knippe nyhetsartikler fra fjorårets Black friday:
Like sterk kjøpelyst som julen før
Svartfredag ga kjøpsrekord
Rekordtidlig start på julepriskrigen
Vi går mot tidenes forbrukerfest
Ingen tvil om at dette er en tid hvor det brenner ekstra i lomma til nordmenn flest og bransjen spår enda mer kjøpelyst mot jul. Skal vi tro Finansminister Jan Tore Sanner sine spådommer for 2021, vil vi få tidenes forbrukerfest! For oss starter den festen allerede nå og i år som i fjor, er det handelsstanden som ser ut til bli den store vinneren frem mot jul. Det er på høy tid å tenke smart, digitalt og ikke minst kontekstuelt. Fremtiden er nå og den er full av muligheter!
Slik blir du Kongen av Black friday
Gjør deg klar til å makse alt du hittil har gjort! Det er nå du skal posisjonere deg og sikre den ultimate plasseringen. Hvem drømmer ikke om å dukke opp med sin annonse på absolutt alle artikler hvor det snakkes om Black friday?! Det kan du med kontekstuell annonsering.
Ta en titt på våre trinn for trinn videoer og se hvor enkelt det er!
Lykke til!
Ønsker du å vite mer om hvordan du kan ta dine kampanjer til nye høyder?
Kobler matcher mennesker og budskap
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring? Kontakt en av våre rådgivere.
- Head of Partnership
- kjellove@kobler.no
- +47 930 30 369