Samtykke eller ikke, adferdsdata deles uansett
Hvor enn vi befinner oss på nett dukker de opp, samtykke-boksene. De er en del av GDPR-lovgivningen og gir hver og en av oss valget om hvem vi ønsker å dele vår persondata med. Til tross for den gode hensikten, hjelper det lite når dataen deles uansett.
At digital markedsføring er komplisert benyttes ofte som en unnskyldning for ikke å sette seg inn i hvordan kundenes persondata misbrukes. At konkurrenten benytter tvilsomme annonseprodukter fra gigantene, er heller ingen grunn til å bryte kundenes menneskerettigheter – kanskje snarere tvert om!
Det lunefulle samtykke
Under årets Green Camp, stod vår CEO Erik Bugge på scenen med et oppsiktsvekkende og ikke minst inspirerende foredrag om hva vi faktisk samtykker til når vi litt ukritisk klikker “ Godta” på de mange samtykke-boksene vi møter på hver eneste side vi besøker.
Selv forsøkte han å nullstille nettleseren sin og ga over 2500 nei til samtykke, kun 27% av disse ble registrert med et faktisk "nei".
Lær mer om hva som ligger bak det faktiske samtykke og hvilke fallgruver du som markedsfører bør være klar over.
Se hele foredraget fra Green Camp:
Ønsker du å vite mer om dine muligheter til å annonsere uten bruk av persondata? Ta kontakt, så hjelper vi deg i gang!
Kobler matcher
innhold
med budskap
Har du spørsmål knyttet til personvern?
Ta kontakt !