Bransjene som dominerte nyhetsbildet i 2022
Bank og strøm dominerte nyhetsbildet i 2022. Uansett hvilken bransje du befinner deg i, kan du dra nytte av vår Content Target-funksjon og historiske data i planleggingen av året. Vil du lære mer? La oss vise deg hvordan!
Søk deg til tematikker med stort volum og høy interesse
Det finnes mange måter å tenke kontekst. Den mest grunnleggende måten er å tenke kategori, for eksempel bilreklame på artikler om bil. Vi vil oppfordre deg til å tenke bredere. Hvordan kan din merkevare dekke behov i forskjellige sesonger? Hvordan er ditt produkt relevant inn i nyhetsbildet? Dette kan hjelpe merkevaren din til å nå en større målgruppe med et budskap som treffer.
Plattformen vår gir deg oversikt over alle artikler som ligger ute på valgt tematikk fra de store norske mediehusene, interessen for tematikken og hvor godt artiklene presterer på forskjellige parametre.
Artikler om et tema det er høy interesse for, leverer ofte sterkt på parametre som viewability og click through rate. Det kan derfor lønne seg å koble seg på nyhetssaker om bank og strøm selv om selskapet ditt tilhører en annen bransje. Høye renter og strømpriser påvirker folks privatøkonomi. Folk som leser disse nyhetssakene er ofte mottakelig for gode tilbud på produkter og tjenester innen andre kategorier.
Finn populære temaer som passer merkevaren din
For å nå flere mennesker med budskapet ditt, bør du vurdere å annonsere på artikler som engasjerer leserne. Det finnes mange måter å tenke kontekst. Den mest grunnleggende måten er å tenke kategori, for eksempel bilreklame på artikler om bil. Vi vil anbefale deg å tenke bredere. Hvordan kan din merkevare dekke behov i forskjellige sesonger? Hvordan er ditt produkt relevant inn i nyhetsbildet? Dette kan hjelpe merkevaren din til å nå en større målgruppe med et budskap som treffer.
Annonser plassert på artikler som engasjerer, leverer ofte sterkt på parametre som Click-Through Rate og Viewability. Temaer som bank og strøm er gode eksempler. Våre tall viser at annonser om disse bransjene leverer godt over benchmark på blant annet CTR med henholdsvis 0,16 og 0,26 prosent. Annonsene leverer dessuten sterkt på Viewability med henholdsvis 74 og 79 prosent. Det kan derfor lønne seg å koble seg på nyhetssaker om nettopp bank og strøm selv om selskapet ditt er i en annen bransje. Lesere av artikler om høye renter og dyr strøm er også gjerne mottakelig for gode tilbud på produkter og tjenester innen andre kategorier fordi de leter etter grep som kan gi dem bedre privatøkonomi, for eksempel billigere telefonabonnement eller dagligvarer.
Bruk historiske data for å planlegge kampanjene dine
Kobler-plattformens Content Target-funksjon lar deg enkelt velge nøkkelord og foreslår relaterte ord. Her velger du dessuten hvor spisset eller bredt du vil nå ut med dine annonser. Plattformen viser løpende historiske data om volum i ulike temaer og medietrykk, noe som kan hjelpe deg med å planlegge kampanjen din og nå mange mennesker. Våre rådgivere kan hjelpe deg å skreddersy en ideell kombinasjon av nøkkelord.
I mars blir Koblers Content Target funksjon enda bedre. Følg med når vi lanserer oppgraderingen som gjør at annonsene dine treffer mange flere og med mye større presisjon.
Bildene nedenfor viser utviklingen av artikler i 2022 basert på temaene:
- Bank og renter (bilde nr. 1)
- Strøm (bilde nr. 2)
Tenk saker som engasjerer
Renter og strøm vil fortsette å være aktuelle temaer fremover, men hva med de neste store trendene? Hvordan kan du nå ut til publikum med det som er relevant og viktig for dem akkurat nå? Med vår plattform har du en unik mulighet til å koble deg på det som opptar, engasjerer og påvirker folks hverdag. På den måten skaper du kampanjer som virkelig treffer og gir effekt.
Ønsker du å vite mer om kontekstuell markedsføring?
Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!
Vi matcher annonser til
rett kontekst
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring? Ta kontakt med en av våre rådgivere.