Kobler består av en herlig gjeng analytiske teknologer og kloke kommunikatører. Vår misjon er å hjelpe annonsører med å plassere konkrete og kreative budskap i relevante redaksjonelle miljøer.
Ser du etter en mulighet til å drive anstendig markedsføring, i en transparent annonseplattform hvor du har full kontroll? Da har du kommet til rette sted!
Bare så det er sagt: Vi i Kobler tror på anstendig markedsføring og personvern det tar vi på alvor. Derfor har vi gjennom mange år hatt som mål å utvikle en ny og effektiv metode som kan utfordre adferdsbasert annonsering. Takket være nytenkende og dyktige folk ombord, har vi utviklet en annonseplattform som er klar til å utkonkurrere annonse-tungvekterne Google og Facebook.
Våpenet vårt er en kontekstuell annonseplattform, transparent og helt uten bruk av persondata.
“Jeg er overbevist om, at privatlivets fred er en grunnleggende menneskerettighet, som vi hverken må eller kan ignorere. Derfor grunnla jeg Kobler.”
Det har tatt tid å få kontekstuelt som en del av markedsplanen til publisister og annonsører. En trend vi tydelig ser har endret seg. De fleste innen bransjen ser nå viktigheten med anstendig markedsføring som ikke bare verner om privatlivet til kunden, det gir også dobbel synlighet, bedre resultater og ikke minst er den med på å bygge en trygg og sterk merkevare.
Kontinuerlig teknologiutvikling er en forutsetning for å lede an utviklingen.
Vi leverer kontekstuell kommunikasjon ved å knytte annonsebudskapet til redaksjonelt innhold, uten bruk av persondata.
Med en teknologi som stadig er i utvikling, er vi opptatt av å ikke hvile på laurbærbladene, men hele tiden følge med i utviklingen. For vi vet at det er nettopp det som skal til for å fortsatt kunne lede an utviklingen.
Stor vekst i et lite selskap
De seneste fem årene er det blitt investert over 50 millioner kroner i Kobler for å bygge en annonseplattform som kan ta opp kampen mot Google og Facebook. De to annonsegigantene står for mesteparten av annonsemarkedet på nett og kjører hardt på adferdsbasert annonsering.
Etter en årrekke med ren utvikling, var vi i 2019 klare med ansettelser av dyktige rådgivere som fikk ansvaret for salget av løsningen. Vi opplevde stor entusiasme og ble godt tatt i mot. Dette var tydelig et sårt behov for en bransje som ønsket å spille kortene på ærlig vis. Knappe året etter åpnet vi vårt kontor i Stockholm.
Til tross for pandemien i 2020, har vi opplevd sterk vekst i selskapet og gleder oss nå til å gå inn i enda et nytt land og marked. Året 2020 fikk en strålende avslutning ved å bli kåret til en av Norges mest lovende martech-selskaper! Nå håper vi å ta Sverige med samme storm!
La oss sammen lykkes med anstendig markedsføring!
Kobler matcher mennesker og budskap
Har du spørsmål om Kobler, personvern eller bruk av kontekstuell markedsføring? Ta gjerne kontakt med oss!