Det ligger mye arbeid bak enhver kampanje. Vi kan ikke love at alt arbeide vil forsvinne, men en tidsbesparende, kostnadseffektiv og transparent kjøpsplattform som i tillegg gir høy effekt. Det kan vi love!
Kobler-plattformen er en 100% transparent og frittstående kjøpsplattform (DSP) som gjør det lekende lett for deg å nå dine mål med full kontroll. At løsningen er frittstående betyr at du har kontroll på hele kjøpsprosessen. Du vet nøyaktig hvor annonsen blir vist, hvor mye du har betalt for hver enkelt artikkel og hvor stor andel av visningene i artikkelen annonsen har vært synlig. Ikke minst ser du eksakt hvilke artikler som har gitt deg det beste resultatet.
Transparens gir kontroll
At Kobler, som markedets eneste kjøpsplattform (DSP-løsning), er 100% transparent, er helt avgjørende for at du skal kunne målrette dine annonser med høy presisjon. Ikke minst er det for oss en selvfølgelighet at du som annonsør skal ha full kontroll. Du skal vite hvor annonsene befinner seg til enhver tid, nøyaktig hva de koster og eksakt hvor de faktisk treffer.
Ingen skjulte overraskelser, ingen skjulte kostnader.
Visste du at...
Kobler er den eneste kontekstuelle plattformen som har tilgang til alle norske medier, også de bak betalingsmurer?
Sanntid indeksering
For at dine annonser skal være rykende ferske i nyhetsbilde, må artiklene indekseres lynraskt. Kobler er i dag den eneste kjøpsplattformen som muliggjør indeksering av artikler i sanntid. Enkelt forklart, betyr dette at din annonse kan plasseres på en artikkel 1 minutt etter at den er publisert på en nettavis.
Fleksibel plattform
Er du avhengig av en annen kjøpsplattform for å utføre kjøp, kan du allikevel ta i bruk Kobler. Kobler tillater bruk av tredjeparts adserver, som sørger for at du får all rapportering av visninger, klikk, trafikk og sporing direkte inn i den kjøps-løsningen du allerede bruker. I tillegg får du alt av rapporter direkte inn i ditt rapporteringsverktøy.
Ønsker du mer informasjon om hvordan ditt byrå kan ta i bruk kontekstuell annonsering?
Kobler-plattformen er i utgangspunktet en selvbetjent løsning, hvor du som kunde kan styre alt selv.
Selvbetjentløsningen har en tech-fee på 15% av totalbudsjettet for kampanjen.
Dersom du ikke ønsker å styre egne kampanjer, kan du overlate det til vårt Customer Success- team.
Vi trenger da dine spesifikasjoner til kampanjen, samt alt av materiell.
Deretter tar vi av oss hele jobben fra kampanjen iverksettes til sluttrapporten sendes, med optimalisering underveis.
Vi kaller det for en “Managed service”
Prisen på en “Managed service” er 25% av totalbudsjettet for kampanjen
Kobler-plattformen krever at du har en adserver som hoster materiellet. Ønsker du at vi gjør dette for deg, vil det komme et tillegg på +3% av totalbudsjettet for kampanjen + en engangspris for oppsett av adhoster på 1500,- for ett annonsesett eller 3000,- for flere annonsesett per kampanje
I Kobler har vi en dynamisk budgivning som baserer seg på maskinlæring.
Max CPM er det høyeste budet du er villig til å betale for den aller beste plasseringen. CPM vil varier mellom minstepris på 25 CPM og opp mot det du er villig til å betale for den beste plasseringen.
På vår support side kan du får svar på dine spørsmål.
Her finner du også kontaktinformasjon til vår Customer Success-team og teknisk support om du har behov for det.
Vi matcher annonser til
rett kontekst
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring?
Ta kontakt med en av våre rådgivere.
- Head of Partnership
- kjellove@kobler.no
- +47 930 30 369
- Nordic Key Account Manager
- josefine@kobler.no
- +47 934 56 430