Ad-hosting og tredjepartstagger
Programmatisk displayannonsering er avhengig av at annonsene hostes i en ad-server. For å kjøpe visninger i ulike medier, benytter vi såkalte tredjepartstagger. Taggene er script som inneholder informasjon om hvilken annonse som skal vises, og som lar tredjeparts analytics programmer loggføre forbindelsen slik at vi kan måle bl.a. klikk, visninger og viewability.
Det er altså ikke mulig å laste annonser direkte opp i plattformen vår. Annonsene må hostes i en ad-server og eksporteres som tags. Taggene/scriptet for hver annonse må deretter legges inn under Ad-creatives i Kobler-kontoen din.
I en adhoster er det også mulig å laste opp flere annonseversjoner av samme format i en rotator, slik at du kan kjøre flere varianter og budskap med en automatisk optimalisering på de som presterer best, eller kjøre 50/50 med A/B-test på de ulike versjonene.
Kobler støtter tags fra følgende ad hostere: Adform, AppNexus, Bannerflow, Ad serve, Delta og Google.
Vi kan løse adhostingen for deg
I Kobler bruker vi Adform, hvor vi har mulighet til å håndtere hostingen og produsere taggene for deg.
Adserving-fee
Ad serving Basic (Ett annonsesett/ en annonse per format): 5% av mediespend i kampanjen
Ad serving Advanced (flere annonsesett): 15% av mediespend i kampanjen

- Customer Success Manager
- veronica@kobler.no
- +47 400 92 889

- Customer Success Manager
- thea@kobler.no
- +47 413 54 165