Vi vet mange annonser havner på ulike forsider, samtidig vet vi at det er nettopp her folk lynraskt scroller i vei for å finne inngangen til spesifikk informasjon. Det er altså ikke her du fanger folks tid og oppmerksomhet. Med kontekstuell annonsering fra Kobler-plattformen, vil ikke annonsene dine havne på en eneste forside. Alle annonser blir satt opp på en slik måte at de garantert havner direkte inn på artikler med relevant budskap. Dette fordi vi vet at tekstnære annonser gir markant høyere viewability! I det øyeblikket leseren klikker seg inn på en artikkel, blir artikkelen lest.
Det betyr at for hver gang en annonse blir lastet, blir annonsen vist i sin helhet, og blir værende lengre i skjermbilde. Med en relevant artikkel, vil annonsen din flyte med som en del av innholdet og oppleves svært relevant.
Vi har testet og resultatet er slående!
Ved å sette opp identiske annonser, kontekstuell mot tradisjonell programmatisk, ser vi en dobbel økning av viewablilty for kontekstuelle annonser.
Grafen viser resultatet av en kampanje for Regnskogsfondet, hvor det ble satt opp identiske annonser, både formater og like perioder. Eksemplet er bare et av mange som tydelig viser at kontekstuell annonsering gir dobbelt så høy Viewability rate som adferdstyrt programatisk.
Ønsker du hjelp til hvordan du kan doble synligheten på dine annonser?
Kobler matcher mennesker og budskap
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring? Ta kontakt med en av våre rådgivere.
- Head of Partnership
- kjellove@kobler.no
- +47 930 30 369