De siste årene har Eirik fokusert og jobbet med programmatisk annonsering, hvor han
har bistått både byråer og direkteannonsører, bygd opp DMP-data og holdt
gjesteforelesninger hos Høyskolen Kristiania.
Men det var GDPR og begrensingene der, samt cookies snarlige død som fikk Eirik til å forlate målgruppedata og segmenter.
– Jeg hadde sett en presentasjon av Erik Bugge (gründer av Kobler) på Anfo-scenen ved en tidligere anledning. Og allerede da ble jeg nysgjerrig på det norske adtech- selskapet og tilnærmingen de hadde til display. Og hvordan de kunne plassere annonsene relevant, uten bruk av persondata.
Tomas Borgen Helland Torgersen (CCO) ansatte Eirik som første på det
kommersielle teamet for 2,5 år siden, hvorpå det var mye løping til byråer og kunder
for å gjøre Kobler kjent og bygge kategorien kontekstuelt.
“Jeg er nok litt nerd når jeg sier at jeg digger reklame. Men, det må være gjort på en finurlig måte, uten at det oppleves som irriterende og invaderende.”
Eirik tiltrer den nye rollen rett over påske, hvor teamet vil bestå av Josefine Aamodt, Zryan Amin og Kjell Ove Flemmen. I tillegg er vi i gang med rekruttering av enda en rådgiver til teamet.
– Vi har tøffe mål og ambisjoner, men jeg gleder meg veldig til fortsettelsen. Relevans og kontekstuelt står stadig høyere opp på dagsordenen og det skjer store endringer i bransjen. Og med de folka vi har i Kobler så er jeg overbevist om at vi skal klare å nå målene. Både som verktøy for byråer og kunder, høyere effekt og til mindre irritasjon for leserne, avslutter den ferske salgssjefen.
Kobler matcher
innhold med
budskap
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring? Ta kontakt med en av våre rådgivere.