God markedsføring handler ikke om å forfølge potensielle kunder for å oppnå gode resultater. Det handler om å annonsere mot riktig målgruppe, til rett tid og i riktig kanal.
Som annonsør er det mye å passe på når du skal gå i gang med en kampanje. Du skal blant annet sikre at den treffer målgruppen, sørge for god synlighet, høye klikktall og ikke minst skal den drive salg. Men det er enda en ting du bør være ekstra oppmerksom på og det er å ivareta det viktigste for din bedrift, nemlig kunden. Kundens opplevelse av dine annonser er helt avgjørende for du skal kunne nå dine mål. Trå derfor varsomt, målrettet og med stor respekt for mottaker.
Vi er i en tid hvor krav til personvern strammes inn. Med de skjerpede reglene rundt GDPR, er det ditt ansvar som annonsør å sørge for at du har en god plan på hvordan ditt selskap bruker og behandler persondata. Med kontekstuell markedsføring, kan du senke skuldrene og legge fra deg alle bekymringer!
Visste du at...
Kontekstuell annonsering er et fullverdig alternativ til vanlig adferdsbasert markedsføring. I motsetning til programmatisk som i stor grad benytter seg av persondata, er kontekstuell annonsering helt uten bruk av persondata.
“Gode markedsførere er "matchmakere". Vi finner måter å få tilbud folk elsker foran de menneskene som mest sannsynlig vil elske dem.”
Som den kjente markedskonsulenten, foredragsholderen og forfatteren April Dunford så klokt sier; "Gode markedsførere er matchmakere". Det er nettopp det vi gjør her i Kobler, vi kobler budskap med mennesker, på en trygg og god måte som ikke bare ivaretar kundens persondata, men også ivaretar dine krav som annonsør.
I Kobler-plattformen gir vi deg tilgang til redaksjonelt innhold som er relevant for deg og din kampanje. På den måten kan du være synlig hver gang avisene skriver om det du ønsker at dine annonser skal assosieres med. Du matcher enkelt dine annonser med relevante nøkkelord til ønsket tema. På samme måte kan du også avstå fra å knytte deg til innhold. På den måten sørger du for at du ikke vil bli assosiert med noe som i verste fall kan være med på å skade merkevaren.
Ønsker du mer informasjon om hvordan du som annonsør kan ta i bruk kontekstuell annonsering?
Kobler-plattformen er i utgangspunktet en selvbetjent løsning, hvor du som kunde kan styre alt selv.
Selvbetjentløsningen har en tech-fee på 15% av totalbudsjettet for kampanjen.
Dersom du ikke ønsker å styre egne kampanjer, kan du overlate det til vårt Customer Success- team.
Vi trenger da dine spesifikasjoner til kampanjen, samt alt av materiell.
Deretter tar vi av oss hele jobben fra kampanjen iverksettes til sluttrapporten sendes, med optimalisering underveis.
Vi kaller det for en “Managed service”
Prisen på en “Managed service” er 25% av totalbudsjettet for kampanjen
Kobler-plattformen krever at du har en adserver som hoster materiellet. Ønsker du at vi gjør dette for deg, vil det komme et tillegg på +3% av totalbudsjettet for kampanjen + en engangspris for oppsett av adhoster på 1500,- for ett annonsesett eller 3000,- for flere annonsesett per kampanje
I Kobler har vi en dynamisk budgivning som baserer seg på maskinlæring.
Max CPM er det høyeste budet du er villig til å betale for den aller beste plasseringen. CPM vil varier mellom minstepris på 25 CPM og opp mot det du er villig til å betale for den beste plasseringen.
På vår support side kan du får svar på dine spørsmål.
Her finner du også kontaktinformasjon til vår Customer Success-team og teknisk support om du har behov for det.
Vi matcher annonser til
rett kontekst
Har du spørsmål eller lurer på hvordan du kan ta i bruk kontekstuell markedsføring? Ta kontakt med en av våre rådgivere.
- Head of Partnership
- kjellove@kobler.no
- +47 930 30 369