Slik lykkes du med høstens kampanjer

Høsten er rett rundt hjørnet og hver dag publiseres det artikler som handler om årstiden vi er inne i. Tenker du kontekstuelt, tenker du smart! Ved å bruke nyhetsbildet når du annonserer vil du oppdage at det finnes en verden av muligheter for å oppnå knallgode resultater. Og dette helt uten bruk av persondata!


En høst full av muligheter

Hver høst skrives det om alt fra reisetips, underholdning for store og små, høstens filmer og bøker, turer i fjellet, høstmenyer, hytter, soppturer, bilturer og andre opplevelser. Det bugner av redaksjonelt innhold og det er i denne konteksten du blir mest mulig relevant og ikke minst troverdig. Slik kan du ta dine annonser til nye høyder!

For når det skrives om familietur til fjellet, hva kan vel være mer aktuelt enn annonser om mer data, nye hodetelefoner eller nettbrett til barna i baksetet på vei til hytta? Eller hva med en lydbok som lar deg drømme deg bort når veien blir kjedelig og lang?

Varsles det om snø i fjellovergangene, vil en annonse om skift til vinterdekk passe perfekt. Ikke bare treffer du blink med målgruppen, du treffer dem i rett modus og med et budskap som glir i ett med det redaksjonelle innholdet.

Vi trenger å nå målgruppen i en setting hvor reklamen oppleves relevant og som en del av det redaksjonelle innholdet. Det kan du med Kontekstuell annonsering.

Se bare hvor godt annonsen med Alfa fjellstøvler passer inn i den redaksjonelle tur-artikkelen.

Annonse for fjellstøvelen Alfa

Skyt blink, hver gang

Ved å tenke kontekstuelt når du målgruppen basert på interesse, og helt uavhengig av om det er mann eller kvinne, på 20 eller 90 år. Dermed trenger du ikke lenger bekymre deg om GDPR og alle reglene rundt personvern.


Trygg og målrettet annonsering

Når du velger kontekstuell markedsføring, velger du sikkerhet. Som de aller fleste markedsførere har du sikkert opplevd at annonsene du legger ut, ikke alltid svarer til forventningene om hvor de faktisk havner.

Her finnes utallige eksempler, alt fra komiske til groteske – som f.eks. da annonse for barberhøvler havnet på en artikkel om unge Justin Beiber-fans som kuttet seg til blods, eller reklamen om sommerens beste grillpølser som stod på toppen av en redaksjonell sak om 400 griser som brant levende inne i en overtent låve. Slike koblinger kan i verste fall skade både troverdighet og omdømme av merkevaren.

Med Koblers annonseplattform kan du senke skuldrene og vite med sikkerhet at annonsene din treffer blink hver gang! Budskapet vil oppleves relevant og troverdig – helt uten bruk av persondata.

 

Få maks ut av din annonsering

Ta kontakt, så vil en av våre kreative rådgivere hjelpe deg i gang.
Gjør deg klar for høstens beste kampanjeuttak!