K-merket for effektiv og personvennlig annonsering

Annonser merkes nå med «K» for å vise at de er plassert på den koblerske måten: Effektivt uten bruk av persondata og redaksjonelt uavhengig av mediene.

Nettannonsering har lenge vært forbundet med den litt gufne følelsen av å bli overvåket og kommersielt forfulgt. Som hvis du søker etter bil. Og så dukker det opp bannerannonse for bil på alle nettsider du besøker etterpå. Innsamling av persondata målretter reklame mot hver og én av oss. Men ingen liker å være målskive for aktører som ønsker å kartlegge hvem vi er til eget formål. Vi vil ikke være en del av den støyen.

«K» for klok annonsør
Kloke annonsører gjør det annerledes. De deler budskapet sitt med oss forbrukere der vi faktisk viser interesse fra før. Kloke annonsører setter det kommersielle innholdet i sammenheng med det redaksjonelle: De selger for eksempel flyreiser der folk leser om storbyferier. Så enkelt kan det gjøres. Kloke annonsører bryr seg om kundens personvern, fordi det som bygger tillit handler om å si noe når det gjelder. Ikke bare si noe uansett.

«K» for kvalitet
Teknologien vi har utviklet bidrar til å gjøre nettannonsering mer relevant. Vi vet det er sånn. Vi har tall. En undersøkelse viser at 30% flere får med seg avsenderen. At 57 % flere liker annonsen svært godt. At 70% flere opplever at de er i målgruppen. At hele 85% blir mer positive til annonsøren. Det er tall som er gull for en som gjerne vil bli hørt.

«K» for kreativ plattform
K-en i hjørnet viser at det er en sammenheng mellom artikkelen folk leser og budskapet du ønsker å gi. Folk flest bryr seg ikke om annonseteknologi og publiseringsverktøy. Men de bryr seg om sammenheng. Folk liker tilføyelser, innsikt, humor og relevans. De liker å bli truffet på rett måte, i rett øyeblikk og med et helt rett budskap.